حوزه حفاظت فیزیکی و انتظامات

حفاظت فیزیکی دانشگاه یکی از بخش های حراست دانشگاه می باشد که وظیفه حفظ و حراست از اموال ، اماکن ، تاسیسات دانشگاه و ایجاد نظم را بر عهده دارد.این وظیفه به عهده پرسنل انتظامات و نگهبانی می باشد تا طبق برنامه ریزی و شرح وظایف موجود زیر نظر دفتر حراست دانشگاه انجام وظیفه نمایند.

مجموعه‌ای از اقدامات احتیاطی و کنترلی و استفاده از انواع مختلفی از منابع و تجهیزات، شامل نیروی انسانی، سخت افزار و نرم افزار به منظور کنترل تردد و حفاظت از اموال، اماکن و تاسیسات دانشگاه، ایجاد نظم و نظارت و مراقبت بر تشکیل کلیه همایش‌ها، جلسات و گردهمایی‌ها ، از مهم ترین وظایف این واحد می باشد.

شرح وظایف:

1- نظارت بر ورود و خروج کالا و کنترل آن :           
خروج هرگونه کالا ، اموال و اشیاء مربوط به دانشگاه  اعم از سرمایه‏ای و مصرفی بمنظور جابجائی ، تعمیر ، استفاده در مکان دیگر و ... صرفاً با ارائه برگه خروج کالا که با امضاء مسئولان ذیربط و هماهنگی با مسئول اموال امکان پذیر خواهد بود.

2- نظارت بر ورود و خروج وسایط نقلیه و کنترل آن :
- تردد وسایط نقلیه دانشگاه صرفاً با ارائه برگه تردد وسایط نقلیه که به امضاء مسئولان مربوطه رسیده باشد، امکان پذیر خواهد بود.
- ورود کلیه وسایط نقلیه متفرقه به محوطه دانشگاه ممنوع است مگر با اخذ مجوز از مسئولین مربوطه و ارائه آن به انتظامات.

3-نظارت بر تردد افراد و کنترل آن :

- ورود و خروج کارکنان و اعضای هیات علمی و اساتید مدعو و حق التدریس طبق مقررات و قوانین جاری دانشگاه صورت می پذیرد.

- دانشجویان گرامی  با داشتن کارت دانشجویی می توانند در محیط دانشگاه رفت و آمد نمایند.

- پیمانکاران شرکتهای خصوصی پس از معرفی معاونت حوزه ذیربط به انتظامات و نگهبانی

- ورود افراد متفرقه (کلیه افرادی که رابطه استخدامی با دانشگاه ندارند)  به محیط های مختلف دانشگاه صرفاً با رعایت موارد ذیل امکان پذیر است:

الف -احراز هویت شخص (اخذ کارت شناسائی معتبر)

ب-تماس با واحدی که قرار است فرد به آنجا مراجعه نماید و اخذ تاییدیه تلفنی.

ج -صــدور برگه ملاقات توسط انتظامات و ارائه آن توسط مراجعه کننده که به امضای ملاقات شونده رسیده باشد پس از انجام ملاقات به  انتظامات

4- ساماندهی و ایجاد نظم و جلوگیری از بروزناهنجاری در محیط دانشگاه

5-  بازدید ،کنترل ، نظارت و حفاظت  از اماکن حساس ، دانشکده ها و تاسیسات دانشگاه بطور شبانه روزی

6- انجام  امور مربوط به اطلاعات و تکریم ارباب رجوع

7- ساماندهی و ایجاد نظم در برگزاری همایشها و مراسمات و ...